Van operationele marketing naar strategische marketing.

De vraag: Klankbord voor de nieuwe marketing manager en opzetten van de eerste strategische marketing stappen.

VGD is al 40 jaar de kennispartner van de Vlaamse ondernemer. Met veertien kantoren over Vlaanderen en meer dan 350 adviseurs ondersteunen ze ondernemers bij elk vraagstuk dat ze hebben. Of het nu gaat over vragen omtrent audit, tax en accountancy, of specifiekere vragen rond subsidies, milieu, corporate finance, vermogensplanning of andere vragen, hun adviseurs staan klaar. Hun streefdoel: een oplossing klaar hebben, nog voor de vraag gesteld wordt! Dat doen ze door op een proactieve manier hun volledige kennisnetwerk in te zetten. Zo krijgen ondernemers meer tijd om zich te focussen op wat belangrijk is, het ondernemerschap.

De aanpak:
first things first!

vgd

“Samen met Markies hebben we het marketing team op de kaart gezet bij VGD “ Sarah Verkimpe

De kersverse marketing manager wou stap voor stap een nieuw en frisse aanpak, weg van een louter operationeel marketing beleid en meer een strategisch marketing beleid, dat dicht staat bij de business en de klanten.

Growth Canvas als eerste stap

Het Growth Canvas laat toe om vanuit de missie en visie van de onderneming je producten en diensten beter af te lijnen en ook af te stemmen met de efforts die nodig zijn. Dit legt een goeie basis voor het uitbouwen van een strategisch marketing team.

Samen met de directeur marketing werd over verschillende workshops heen een duidelijk strategisch plan in elkaar gestoken, het fundament voor de toekomstige marketing organisatie.

Stap 2... Opbouw van een strategisch marketing team

1 van onze senior profielen helpt mee met de opbouw van het strategisch marketing team. Door een duidelijke communicatie, planning en uitrol van de nodige initiatieven wordt het niveau van de marketing acties stapje per stapje verhoogd. Door de projectmatige aanpak verbetert ook de samenwerking met “de business” en het HR team.

Het resultaat: een frisse wind was alles wat er nodig was.

“Dat er een nieuwe wind waait, dat is duidelijk voelbaar! Het marketing team werkt nu nog beter samen met de key stakeholders binnen de VGD organisatie en alles wat we opzetten heeft een impact op onze interne mensen alsook onze klanten.”

Experts die hebben meegewerkt.

Hans is al meer dan 20 jaar actief als strateeg, waar hij bedrijfstransformaties van binnenuit realiseerde voor onder meer de volgende grote namen: RHI Inc, Bisnode, Selligent, Neckermann, Coca-cola, Agilitas Group, Ikea en vele andere spelers. Ook is hij actief in de start-up scene als mentor bij de accelerator Birdhouse.

Nele Vermeire heeft 15 jaar ervaring in Communicatie, social media en Event management. Ze werkte voor sterke merken zoals Neckermann, Panasonic en de stad Brugge, ondermeer voor hun internationaal bekende events Kookeet en de Triënnale.

Laten we samenwerken!

Een klankbord sessie van een uurtje om jouw verhaal te doen en te bekijken hoe we jou kunnen ondersteunen.

Scroll naar boven