Hoe de Trends Business Information toekomst uittekenen?

Trends Business Information (TBI) maakt deel uit van Roularta Media Group. Elke onderneming is uniek en heeft nood aan een specifieke aanpak. Via data-integraties, marketingtools, handelsinformatie en zichtbaarheidsformules biedt Trends Business Information een 360° toolbox met handige dashboards, rapporten en webtools.

De vraag: ondersteun ons, zodat wij onze organisatie kunnen veiligstellen.

Het management van Trends Business Information (TBI) is aan de slag met een strategische oefening die de toekomst van de organisatie moet veiligstellen. Er wordt naar alle aspecten van de business gekeken om ervoor te zorgen dat de waardepropositie (blijft) aansluiten bij de verschillende klantengroepen van het bedrijf.

“Markies heeft ons de inzichten bezorgd om sterker te staan als organisatie met het oog op de toekomst.” - Burt

strategie =
succes

Trends business information

De aanpak: business model canvas, buyer journey en ideaal klantenprofiel.

Business Model Canvas

Aan de hand van een dergelijk canvas kan men de waardepropositie finetunen. Dat hebben we gedaan aan de hand van een workshop. De ‘waarom’ gingen we ook verder definiëren.

Buyer journey

Tijdens die workshop werden verschillende antwoorden geformuleerd op de vraag ‘Hoe koopt een prospect bij Trends Business Information?’. Dat werd telkens gedaan voor de drie verschillende productcategorieën: handelsinformatie, dataplatformen en mediazichtbaarheid.

Ideaal klantenprofiel

Tot slot werden verscheidene persona’s bepaald en gealigneerd. Die werden dan vergeleken met heel het segmentatie-onderdeel.

Het resultaat: hen aan het denken zetten.

De drie oefeningen hebben Trends Business Information in staat gesteld hun hele organisatie verder uit te tekenen en kritisch te kijken naar de huidige organisatie en welke strategische elementen ontbreken op vlak van people, process en platform.

Experts die hebben meegewerkt.

Kurt is een echt ‘mensenmens’. Hij houdt van samenwerken, mensen helpen, beter maken, begeleiden en is daarnaast enorm klantgericht. Na meer dan 20 jaar ervaring in verschillende executive marketing & sales rollen, combineert hij nu de menselijke, emotionele aspecten met een ijzersterke resultaatgerichte mindset als het gaat om sales & marketing cijfers.

Hans is al meer dan 20 jaar actief als strateeg, waar hij bedrijfstransformaties van binnenuit realiseerde voor onder meer de volgende grote namen: RHI Inc, Bisnode, Selligent, Neckermann, Coca-cola, Agilitas Group, Ikea en vele andere spelers. Ook is hij actief in de startup scene als mentor bij het accelerator fonds Birdhouse.

Laten we samenwerken?

Een klankbord sessie van een uurtje om jouw verhaal te doen en te bekijken hoe we jou kunnen ondersteunen.

Scroll naar boven