Hoe breek je silo’s tussen marketing en sales?

Samenwerking is essentieel

In de video “Hoe Breek Je Silo’s Tussen Marketing En Sales” van Kurt Ghijsbrecht benadrukt hij het belang van samenwerking tussen marketing- en salesteams. Het slechte nieuws is dat er geen ruimte meer is voor individualisme; het goede nieuws is dat samenwerken resultaten verbetert.

Praktische tips voor teamwork

De video biedt praktische tips om samenwerking te bevorderen. Een eerste stap is om marketing en sales in dezelfde ruimte te plaatsen, zodat ze van elkaar kunnen leren. Daarnaast is het cruciaal dat beide teams dezelfde objectieven hebben, aangezien ze samen dezelfde pipeline beheren.

Gelijkheid in verloning

Kurt roept CEO’s op na te denken over de verloningsstructuren van marketing en sales. Het is belangrijk om gelijkwaardigheid te creëren in zowel vaste als variabele verloning, omdat beide teams gezamenlijk aan dezelfde doelen werken.

Organiseer interactieve workshops

Workshops tussen marketing en sales kunnen helpen bij het documenteren van klantgedrag en het optimaliseren van ondersteunende processen. Deze workshops resulteren in quick wins en mogelijk ook grotere doorbraken in klant- en interne processen.

Voordelen van effectieve samenwerking

Door deze aanbevelingen te volgen, kunnen bedrijven betere close ratios behalen, met als gevolg tevredener klanten en medewerkers, en uiteindelijk betere bedrijfsresultaten. Vraag jezelf af: waarop wachten? Bekijk de video voor diepere inzichten!

Scroll naar boven