De 5 stappen om je sales en marketing te automatiseren

In deze video leer je hoe je jouw sales en marketing nog meer kunt automatiseren en zo jouw organisatie schaalbaarder kunt maken. Veel bedrijven denken dat schaalbaarheid betekent dat ze meer mensen moeten inzetten bij hun salesteam en marketingteam, maar dat is niet altijd de juiste aanpak. In plaats daarvan kun je jouw customer journey automatiseren en op 5 eenvoudige stappen veel tijd en geld besparen.

Stap 1: Prospecten – Leer hoe je nieuwe klanten kunt vinden met behulp van tools zoals LinkedIn Sales Navigator en hoe je deze prospecten automatisch kunt benaderen.

Stap 2: Robotic Process Automation (RPA) – Ontdek hoe je handige platforms kunt gebruiken om automatisch contact te maken met je nieuwe prospecten zonder achter de computer te zitten.

Stap 3: CRM-pakket – Leer waarom een goed CRM-pakket de ruggengraat van elke sales- en marketingorganisatie is en hoe je verschillende statussen kunt aanpassen en monitoren om effectief te kunnen inspelen op jouw doelgroep.

Stap 4: Campagne Platform – Leer hoe je jouw marketingteam kunt helpen met het opzetten van effectieve campagnes door gebruik te maken van de statusveranderingen vanuit het CRM-verhaal en hoe je digitalisering van jouw customer journey kunt toepassen.

Stap 5: Data Visualisatie – Ontdek hoe je jouw resultaten en statussen van jouw campagnes op een eenvoudige manier kunt visualiseren met behulp van platformen zoals Clipfolio, Geckoboard en Funnel.io.

Bonus: Verbeter de communicatie tussen jouw sales- en marketingteam met platforms zoals Slack en Trello, zodat je beter kunt samenwerken en jouw projecten kunt automatiseren en verbeteren.

Als je klaar bent om jouw sales en marketing te automatiseren en schaalbaarder te maken, bekijk dan deze video en begin vandaag nog met het implementeren van deze 5 stappen. Succes!

Scroll naar boven