À LA RECHERCHE DE LA PROPOSITION IDÉALE
Het Franse Havea zet zich in voor het verbeteren van het persoonlijk welzijn van haar consumenten via haar natuurlijke en biologische producten. De Europese leider op het gebied van natuurlijke gezondheid werkt vanuit de vaste overtuiging dat hun successen zo veel mogelijk mensen ten goede komen.
De vraag: wij willen groeien op de Belgische markt.
Havea is een bekend merk in Frankrijk met een hele waaier aan producten. Hun filiaal in België ligt in Leuven waar ze met een klein team het merk al meerdere jaren op de Belgische markt plaatsen. De moeilijkheidsgraad van onze markt is hoog; een aparte wetgeving, meertaligheid, meerdere types spelers doorheen verschillende gewesten. De producten van Havea zijn uniek, maar hoe brengen we dit nu naar de buitenwereld?
“De workshops en mentoring van Roeland hebben Havea voorzien van nieuwe inzichten en ideeën om onze klantreis te verbeteren. Zijn bijdrage was van grote waarde voor ons Marketing team.” – Stephan
SAMEN GROEIEN
De aanpak: workshops en mentoring.
Customer journey workshop
De buyer & customer journey workshop analyseert de weg die een klant aflegt en brengt deze overzichtelijk in kaart. We bespreken hoe Havea deze klantreis aanpakt, hoe concullega’s dit doen of hoe een dergelijke klantreis bij andere producten of diensten vandaag beleefd wordt. Mogelijke opportuniteiten en nieuwe ideeën komen vlot naar boven.
Ideaal klantenprofiel workshop
Deze workshop start aan de basis met een selectie van Havea’s sleutelproducten, waarna we dieper graven in de huidige en de mogelijke consumenten van deze producten. Een aparte analyse doen we voor de B2B markt. In een onsite omgeving gaan we samen met het team van Havea kijken naar demografische factoren, gedrag en social media gebruik. Op deze manier kunnen we ons visueel voorstellen wat er nu net prioriteit heeft en wat in de toekomst onder handen genomen moet worden.
Mentoring
Tijdens mentorsessies willen we bepaalde teamleden laten doorgroeien in hun kennis rond marketing en digitalisering. Theorie wordt afgestemd op praktijk, praktijk wordt bekeken in het licht van de theorie. Meetings zijn onsite en digitaal. De mentoree krijgt taken in zowel strategie- als uitvoeringsfases waardoor zij hands-on een brede kennis rond marketing en digitalisering oppikt. Meteen inschakelbaar in de praktijk en een stevig houvast voor de toekomst.
Experts die hebben meegewerkt.
Roeland houdt zich al meer dan 20 jaar bezig met strategie, digitalisering, content en online marketing in verschillende rollen en verantwoordelijkheden. De laatste 7 jaar was hij general manager van IBIS communications, een content marketingbureau rond Brussel.
Cara is onlangs afgestudeerd als Digital Marketeer. Met haar frisse blik komt ze als junior het Markies team versterken. Het proeven van de verschillende digitale aspecten is iets waar ze blij van wordt. Content marketing en social media zijn haar sterke punten.